+ 420 776 072 498
info@mojecallcentrum.cz

Kde najít ty nejlepší zaměstnance pro vaši značku?

Moje callcentrum

Kde najít ty nejlepší zaměstnance?

Vaše firma už stojí na pevných základech, vytvořili jste si určité hodnoty a postupy. Promítli jste vaši firemní strategii do webových stránek a marketingových materiálů.

Nyní se ale rozvíjíte a potřebujete získat posily do týmu, které budou sdílet hodnoty a směr vaší firmy. Jak se ujistíte, že bude váš výběr správný a jaké možnosti připadají v úvahu?

První možností jsou noví zaměstnanci, kteří sdílí hodnoty, které jsou v souladu s vaší společností. Tím ale riskujete, že vytvoříte pracovní kolektiv, který nebude mít potřebnou různorodost, což může mít zásadní vliv na vývoj vaší značky. V následujících řádcích popíšeme některé způsoby, jak vložit Vaši značku do správných rukou, a přitom si zachovat si rozmanitost.

Najděte „To“

Většina společností při hledání nového zaměstnance uvádí seznam atributů, které ve svém ideálním kandidátovi hledají a snaží se ujistit, že jsou v souladu s jejich smýšlením. Například v restaurační činnosti je žádoucí, aby ideální šéfkuchař „hodně cestoval“ a navštívil „x“ zemí.  Protože tato informace může značit, že je velmi zkušený a má rozhled/přehled.

Tyto atributy se mohou zdát povrchní, ale pro značku mohou mít velký význam. Nakonec, k pohovoru se většinou dostanou právě takoví kandidáti, kteří dokáží vyjádřit své zkušenosti a hodnoty právě ve svém CV. Životopis dokáže být hodně rozmanitý. Ne každý, kdo se přihlásí, bude mít stejný poměr zkušeností v oblasti cestování, služeb zákazníkům nebo vaření. Nakonec si ale sami musíte vyzkoušet, kde je skrytá pravda. A to už stojí vaše peníze.

 

Vyhodnoťte nevyhodnotitelné

Existují rysy a dovednosti, které je třeba při shánění nového zaměstnance hledat, protože nejdou zachytit na papír.

Stačí použít empatii. Člověk nemusí mít přímou zkušenost s konkrétní situací, nebo zákazníkem, ale měl by sdílet základní hodnoty firmy a dokázat se vcítit do situace nebo chování. Jedním ze způsobů, jak potenciální kandidáty hodnotit, jsou otázky typu: „můžete uvést příklad? Kde jste udělali x, y. z?“ nebo „jak se zákazník v tuto chvíli asi cítí?“

 

Dá se loajalita k firmě naučit?

Dá se loajalita ke společnosti naučit nebo, nebo už člověk takový musí být? Podle jedné z největších světových studií o loajalitě je to tak trochu obojí. Autoři studie se domnívají, že sladění zaměstnanecké loajality se značkou je relativní vzhledem k jeho dovednostem, přístupu k pracovním nástrojům a možnostem školení.

Takže zpět k naší původní otázce: Dá se loajalita vůči značce naučit, nebo je mu vlastní? Obě varianty jsou správné, nejvíce u nás ale rozhodují zkušenosti.

Uveďme si příklad:

Nižší managment letěl na školení do centrály společnosti. Zdá se, že v tom není žádný problém. Pro každého z nich, to ale mohl být první let, a tato zkušenost je pak násobitelem síly jejich zážitku ze školení, po jejich návratu. Jestli kladně či záporně necháme na vaší představivosti.

 

Peníze až na prvním místě

Lhali byste si, kdybyste si mysleli, že v případě hledání vlastního zaměstnance, nemůžete najít takového člověka, který vás zaujme a bude s vámi u kormidla dalších 30 let. Můžete, ručíme vám ale za to, že to chvíli potrvá.

Musíte si nalézt hranici mezi tím, zda máte ve firmě dostatečné mechanismy podmínky k tomu abyste mohli vzdělávat nové lidi a tím, za co jste ochotni zaplatit. Chcete zaměstnancům nabídnout hodinovou mzdu? Buďte realističtí a spočítejte si, jak velké investice jsou potřeba pro jejich další rozvíjení talentu a dovedností.

Lze předpokládat, že je snazší najít talent za vyhovující cenu, který potřebujete, v těch oblastech pracovního trhu, kde panuje vyšší míra nezaměstnanosti. Naopak, v případech shánění vysoce kvalifikované pracovní síly, které je na trhu práce nedostatek, je potřeba nabízet vyšší mzdy a často řadu benefitů, abyste odborníka přilákali.

Další věc, kterou je třeba mít na paměti, je skutečnost, že mnoho míst v České republice je již nasyceno, nicméně to se ne vždy promítá do mezd, které jsou často velmi nízké.

Nikdy byste neměli přestat zpochybňovat způsob, jakým si najímáte a koučujete svoje zaměstnance. To vám pomůže v tom, jak ostatní interpretují vaši kulturu, ale bude vás to inspirovat k tomu, abyste vyzkoušeli nové věci a dělali změny.

Nalezení správného řešení pro vaši značku v oblasti služeb zákazníkům je neocenitelné řešení, které je zároveň velkou výzvou.

Pokud máte loajální zaměstnance, kteří pracují v souladu s vašimi základními hodnotami, je pravděpodobné, že zůstanou ve vaší společnosti na dalších několik let a déle. Pokud ne, řešením jsou externí služby.

Externě si dnes lze najmout řadu odborných činností, účetní, personalisty, marketéry nebo operátory. Profesionální outsourcované callcentrum, fungující na principu B2B, je i mladý projekt Mojecallcentrum.

Po krátké době existence této nové značky se přidal i projekt Moje PR, který funguje na podobném principu, ale v oboru prezentace na sociálních sítích a v médiích. Více o projektu a nabídce služeb naleznete na www.mojepr.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tento web používá soubory cookies k analýze návštěvnosti Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít